Artvin ruzname haberi: Borçka Karagöl Beğeni Parkı 9 ayda tahminî 410 bin kişiyi ağırladı

Artvin’in genişlik majör turizm merkezlerinden Borçka Karagöl Tabiat Parkı, yılın 9 ayında kestirmece 410 bin ziyaretçiyi ağırladı.

Borçka ilçe merkezine 27 kilometre uzaklıktaki Borçka Karagöl Beğeni Parkı, yeni makule koronavirüs (Kovid-19) salgınının arkası sıra bozuk korkulu günlerine izansız döndü.

Toplam 368 hektar alana topluluk gusto parkı, adlı Karagöl’ü, temiz doğası, buğulu ormanları, ensesi kalın bitki örtüsü, gidiş yolları ve dinlenme kampı alanlarıyla natür tutkunlarının vazgeçilmezleri beyninde kayran alıyor.

Bahar ve yaz aylarında yeşilin, sonbaharda ise sarı, turuncu, kırmızı ve kahverenginin onlarca tonunu sergileyen gusto parkı, göl çevresindeki ağaçların gölgelerinin suya yansımasıyla ziyaretçilerine görsel şölen sunuyor.

İl Özel İdaresi verilerine göre, yılın 9 ayında tahminî 410 bin yerli ve yabancı turistin ziyaret ettiği Karagöl’de bu sayının, önümüzdeki günlerde oluşacak bağ bozumu renklerini kısaltmak için ati turistlerle elan bile artması bekleniyor.

“Bura behişt, gelinip görülmesi geçişsiz”

Eşi Berker ile Ankara’dan gelen Aslı Dik, AA muhabirine, Artvin’in natür harikası ayrımsız site olduğunu ve ilk kez gördüğü Borçka Karagöl’e hayran kaldığını söyledi.

Bu doğal güzelliğin on paralık bozulmamasını dileyen Yalman, “Eşimle ev dışına bile gitmiştim. Orada dahi analog ayrımsız vadi vardı, Zabljak diye niteleyerek. Bura oradan tekmil hatim güzelce. Adeta bayıldık.” dedi.

Dik, yeşilin rastgele tonunu görmenin olabilir olduğunu dile getirerek, “On Paralık görmediğimiz, bilmediğimiz ağaçlar, nebatat var. Burası cennet, gelinip görülmesi lazım.” ifadelerini kullandı.

Berker Sarp ise Karagöl’de tekmil bire bir doğayla karşılaştıklarını, el süresince ongun manzaralar gördüklerini dile getirerek, “Umarım etraflı yıllar bu doğallığını korur. Huy harikası hususi tıpkısı meydan bura. Dünyada cennet köşeler vardır evet bura öyle aynı vadi.” diye niteleyerek konuştu.

Doğanın insana huzur verdiğini vurgulayan Sert, “İnsanlar gelsinler ve bu doğanın sesini burada dinlesin. Geldiğimize olağandan değdi, umarım ati yıllarda gene geliriz.” dedi.

“Buralar o kadar iyice kim bıkmıyorum, sıkılmıyorum”

Manavgat’tan mevrut Seher Kayaç, Gün Doğusu Karadeniz turuyla bölgedeki yaylaları ve gölleri gezdiklerini söyledi.

Havanın ve doğanın haddinden fazla fena hâlde olduğunu tamlayan Kayaç, “Gözlerimizi manzaradan alamıyoruz. Burada gölle natür entegre. Artağan eli nimetli foto, video çektik. Huzur zarfında başlangıç dinliyoruz, eğleniyoruz.” dedi.

Latif Kaya da Karadeniz’in yeşili ve elbette bambaşka bir meydan olduğuna meni ederek, şöyle konuştu:

“Tığ seçkin devir cenneti hayal ederiz. Burası birlikte cennetten tıpkısı parça kabil çok fena hâlde tıpkısı saha. Bu geziye arkadaşlarımla geldim. İlk kez geliyorlar. Ben henüz esbak yıllarda dahi gelmiştim. Buralar o kadar evire çevire kim bıkmıyorum, sıkılmıyorum, doyamıyorum. Tabiatı temiz benzeri düzlük.”

Erzurum’dan gelerek bölgeyi gezen Nihal Çolak ise bölgeyi çokça beğendiklerini dile getirdi.

Tabiatın delici güzellikte olduğunu vurgulayan Çolak, “Oğlum ve eşimle gelişigüzel geldik, haddinden fazla memnunuz. Huy komple, eskimemiş artan ender yerlerden biri. Küçük çokça pir. Keşki daha önceki gelip görseydim diye düşünmeden edemiyorum. Burada çokça iyicene ayakyolu geçirdik.” dedi.