Dünyayı bisikletle gezen iki mekân bilgin Munzur Vadisi’nde doğal yaşamı araştırdı

Almanya’dan bisikletleriyle yola sâdır iki çevre bilgin, Tunceli’deki Munzur Vadisi Milli Parkı’nda katıksız yaşamı inceledi.

Slovak Hanna Öllös ve Alman Jonas Sommer, ekosistemin önemine vurgu yapmak için yaklaşık 6 kamer geçmiş bisikletleriyle gezi yapmaya değişmeyen verdi.

Almanya’nın Frankfurt kentinden Singapur’a akıllıcasına yola sâdır iki ekolojist (mekân âlim), Çekya, Avusturya, Slovakya, Macaristan, Romanya ve Bulgaristan’ı geçerek Türkiye’ye geldi.

Bisikletle İstanbul başta gelmek üzere İzmit, Ankara, Adana, Hatay’a revan iki yâren, Adıyaman gezilerinin arkası sıra Tunceli’ye ulaştı.

Kentte hararetli natür fotoğrafçısı Hüseyin Narin ve Amaç Müsaade tarafından karşılanan iki yer âlim, tıpkısı müddet dinlendikten sonraları Munzur Vadisi Milli Parkı’nı musahabe etti.

Munzur Vadisi’nde katıksız yaşamı inceleyip fotoğrafladılar

Yaklaşık 42 bin hektar alandan oluşan milli parkı gezen iki çevre âlim, yaptıkları tetkikat sırasında yaban keçilerini ve endemik çiçek türlerini fotoğrafladı.

Çevre bilimciler, buradaki ziyaretlerinin peşi sıra Erzincan, Gümüşhane ve Trabzon rotasında cereyan edecek.

Hanna Öllös, AA muhabirine, doğanın korunması ve biyoçeşitliliği icat etmek üzere ülkeleri gezmeye değişmeyen verdiğini söyledi.

Bisikletle seyahat ederek doğayı henüz gani tanıdığını tabir eden Öllös, “Almanya’dan ayakçak çevirmeye başladık. Çekya, Avusturya, Slovakya, Macaristan, Romanya ve Bulgaristan’ı gezdikten sonraları Türkiye’ye geldik. Bilcümle bu ülkelerde natür korumacılar ile buluştuk. Altmıştan fazla herif ve düzenleme merkeziyle görüştük. Yerel seviyede huy himaye ve bununla ilişkin endişeler ve konular konusunda yoğunlaştık.” dedi.

“Çokça endemik bitki gördük”

Öllös, Tunceli’dahi dahi Munzur Vadisi Milli Parkı’nı seyran fırsatı bulduklarını ve doğaya hayran kaldığını dile getirdi.

Milli parkın, biyolojik skala açısından haddinden fazla varlıklı olduğuna meni eden Öllös, “Elden bu bölgede zihayat ve apayrı bölgelerde göremeyeceğimiz haddinden fazla endemik bitki gördük. Milli parkta akarsuların vadilerde lacerem aktığını ve vadilerdeki temas bölümde manzaranın kuşkusuz değiştiğini gözlemledik. Burası bizi çok şaşırttı ve bu manzarayı henüz çok keşfedip deneyimlemek için sabırsızlanıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Jonas Sommer bile arkadaşı Hanna Öllös ile doğanın korunması üstüne Avrupa’dahi iş yürüttüğünü belirtti.

“Buranın manzarası ve biyoçeşitliliğiyle büyülendik”

Dünyanın çeşitli yerlerindeki katıksız güzellikleri çekmek için seyahate başladıklarını nâkil Sommer, şöyle konuştu:

“Türkiye’bile 2 ay geçirdik ve burada haddinden fazla fazla biyoçeşitlilik gördük. Cümle hayatlarını doğayı korumaya adamış birçok insanla görüştük. Şu an 6 aylık seyahatimizin böylece Munzur Vadisi Milli Parkı’ndayız. Buranın manzarası ve biyoçeşitliliğiyle büyülendik. Şimdiye büyüklüğünde bulunduğumuz yeryüzü balaban milli parktı. Rehberler bize endemik bitkileri ve yaban keçilerini gösterdi. Rakımla gelişigüzel manzaranın ne büyüklüğünde değiştiğini gördük.”

Sommer, sonbaharın gelişiyle Munzur Vadisi Milli Parkı’nda ilim değiştiren ağaçların güzelliğinden çokça etkilediğini anlattı.