Eşsiz manzarayı yutmak amacıyla hareketli ağaç müzesine akın ettiler

Misilsiz manzarayı dercetmek amacıyla etken ağaç müzesine atak ettiler

Gümüşhane’birlikte Örümce Ormanlarında gerçekleştirilen doğa yürüyüşüne 320 sportmen katıldı

GÜMÜŞHANE – Gümüşhane’nin içerisinde yüzlerce almanak ağaçları bulunan canlı ongun müzesi Örümce Ormanlarının sonbahardaki nazirsiz manzarasını başlamak isteyen doğaseverler bölgeye atak etti.

Gürül gürül cari dereleri, şelaleleri, bozulmamış havası ve nazirsiz manzaralarıyla güz mevsiminde binbir renge bürünen alanda temas yıl yapılan bağ bozumu yürüyüşü bu sene rekor katılımla gerçekleştirildi.

Kürtün ilçesine sadık Yeşilköy köyü sınırları içerisinde kâin ve Avrupa’nın ez ince köknarları, Balkanların, Kafkasların ve Türkiye’nin yeryüzü boylu ve çaplı ladinlerinin saha aldığı Örümce Ormanlarında gerçekleştirilen huy yürüyüşüne Gümüşhane Dağcılık, Tabiat Sporları ve Cahillik Derneği (GÜDAK), Bilgisizlik ve Spor İl Müdürlüğü, Cümle İçin Spor Federasyonu ve Karı ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğünden 320 doğasever katıldı.

Gusto anıtı kendisine tescillenmiş 400 yaşın üzerinde ladin ve köknar ağaçlarının olduğu, Çıkrıkdüzü, Güvende yaylaları ile Kabaktepe Şehitliği güzergahında bulunan alanda doğaseverler önceki namına Çağlayandibi Şelalesi Gusto Parkını ülfet etti.

Yollara halı kabil serilen ongun yapraklarının üstünde yürüyen, yalman yamaçları yararak vadilerden akan derelerden güzeşte ve benzersiz manzara eşliğinde 14 kilometre boyunca molalar vererek yürüyen sporcular labirenti yakın patikaları, karşıt yamaçları, şelaleleri, endemik bitki çeşitliliğini ve bünyesinde bulundurduğu haddinden fazla sayıdaki değişik dikme türlerinin oluşturduğu şöleni rüyet fırsatı buldu.

Kalabalık olması nedeniyle meydan tıpkısı parkur seçilen etkinlikte katılımcılar tutum boyunca sıkça durarak bağ bozumu mevsiminde binbir renge bürünen, yeşilin, sarının, kahverenginin ve kırmızının tekmil tonlarının hakim olduğu coğrafyayı fotoğrafladı.

Etkinliğin peşi sıra ilçe merkezinde Kürtün Belediyesinin düzenlediği şenliğe katılan doğaseverler arakçı kemençe eşliğinde horon oynayarak günün yorgunluğunu attı.

“Ağaçların dökülen yaprakları yolları adeta halıya çevirdi”

Etkinliğe katılan doğaseverlerden Furkan Leziz sonbaharın bütün renklerini burada gördüklerini belirterek, “Çokça pir bir coğrafyadayız. Iyice bir güz tıpkısı aktiflik oldu bizim için. Ağaçların dökülen yaprakları yolları adeta halıya çevirdi. Bu bölgedeki coğrafyanın yer domuzuna yerlerinden birisi Örümce Ormanları. Herkese tavsiye mektubu ediyorum” dedi.

“Akın Etmek istemeseniz bile araçla geçtiğiniz yerlerdeki duraklarda buranın tamam manzarasını izleyebilirsiniz”

Bölgenin tanıtımına dronla çektiği görüntülerle balaban yardım sağlayan isimlerden olan Serkan Özdemir ise “Ego yılın 12 kocaoğlan memleketim Kürtün’ü görüntüleyerek toplumsal iletişim araçları hesaplarımdan paylaşarak tanıtmaya çalışıyorum. Örümce Ormanları bağ bozumu döneminde çok evire çevire oluyor. Paylaşımlarımdan sonradan bana çok soran oluyor pekâlâ gideriz diye. Tamam misafirlerimize burayı referans ediyorum. Yolları asfalt ve beton yoldur. Çapmak istemeseniz üstelik araçla geçtiğiniz yerlerdeki duraklarda buranın birlik manzarasını izleyebilirsiniz. Herkesi Örümcek Ormanlarına bekliyorum” diye niteleyerek konuştu.

“Gümüşhane kent merkezi haddinden fazla albenisi olan benzeri düz değil amma dağlarında çok fena hâlde alanları var”

Dizge İçin Spor Federasyonu İl Temsilcisi Osman Yılmazer birlikte ” Herhangi Bir yıl anadan görme hale getirdiğimiz Örümce Ormanları yürüyüşünde üniversiteyi yeni kazanmış öğrencilerimizle yeniden burada buluştuk. Yurtlara yıpranmamış pusat yaptıran öğrencilerimize Gümüşhanemizin turizm merkezleriyle buluşturuyoruz. Öğrencilerimizde çokça kıvançlı kalıyor, Gümüşhane’yi tanıma fırsatı buluyorlar. Gümüşhane şehir merkezi çok albenisi olan ayrımsız düz değil amma dağlarında haddinden fazla güzelce alanları var. Gümüşhane’nin güzelliklerini ve ensesi kalın turizm alanlarını öğrencilerimize göstermeye çalışıyoruz. Pir bire bir etkinlik oldu” ifadelerini kullandı.

“Geçtiğimiz yıl benzeri parkura 15 zaman önceki gelmiştik”

Örümce Ormanlarındaki güz yürüyüşlerinde evvel başlarda 12 hayat olduklarını hatırlatan GÜDAK Başkanı Mustafa Akbulut ise “GÜDAK, Deneyimsizlik ve Spor İl Müdürlüğü ile Eş ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü ile 320 şahsiyet bire bir grupla Kürtün Örümcek Ormanlarını gezdik. Çokça adamakıllı tıpkı yol oldu. Her sene tekrarladığımız bu yürüyüşü bu aylarda yapıyoruz. Yaprakların dönüşümü nedeniyle bu bölgede uzanım cümbüşü yaşanıyor. İstediğimizi bulduk. Bu yıl tabiat haddinden fazla güzeldi. Yerde gazeller ve elvan harikaydı. Yol parkurunu amiyane kardeşlerimiz üzere kıytırık seçtik, rampası yoktu. 5 saatte tamamladık 14 kilometrelik parkuru. Geçtiğimiz sene ayrımsız parkura 15 ahit önce gelmiştik. Strateji ediyoruz sonsuz burayı. Ilim oluşumu gerçekleşince o zamanlar geliyor” dedi.

“Zaman rekor kırarak 320 kişiye ulaştık”

Akıbet 4 yıldır Örümce Ormanları yürüyüşlerinin 150 delege üstünde olduğunu dile getiren Akbulut, “Bugün rekor kırarak 320 kişiye ulaştık. Hep çokça memnundu. Gümüşhaneli olmayanlar çoğunluktaydı. Şehrin tanıtımı üzere bu etkinliklerimiz muhteşem. Kürtün Belediyesinin şenliğine Şehremaneti Başkanımız misafir etti, aşındırmak ikram etti. Yemekten sonradan arkadaşlarımızla gelişigüzel konser alanında araklayan kemençe eşliğinde horon oynadık. Belediye Başkanımız Enver Şen’e bu jesti amacıyla teşekkürname ediyoruz” dedi.