Yurtlarda ücretsiz konaklama imkanından yararlanan çoluk çocuk Mardin’de tarihle buluştu

Yüreklilik Yurtlar Kurumu (KYK) yurtlarında ücretsiz konaklama imkanından yararlanan 500 güre, yaz tatilinin ayrımsız bölümünü geçirmek amacıyla medeniyetler şehri Mardin’i tercih etti.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 27 Haziran’de yaptığı açıklamanın peşi sıra, Bilgisizlik ve Spor Bakanlığının yaz tatilini gezi ederek görmek isteyen gençlere 81 ilde seçilen KYK yurtlarında ücretsiz konaklama imkanı sunması, deniz yerine tarihle kavuşmak talip gençlerden da nazik bağlam gördü.

Ücretsiz az fırsatından yararlanarak tatilde tarihi mekanları anlamak talip çoluk çocuk rotasını bayrı şehir Mardin’e çevirdi.

15 Temmuz’dan bu yana özellikle İstanbul, Denizli, Sivas, Konya, Bayburt ve Adana kalkışmak üzere ülkenin ciharıyek yanından 500 güre, tarihi ve turistik mekanlarıyla dolay plana sâdır Mardin’e geldi.

Kentte konaklayacakları, kendileri amacıyla özel yerine hazırlanan Mardin Artuklu Kız Mektepli Yurdu’na gelen ve burada vazifeli personel marifetiyle karşılanan gençler birbirleriyle tanıştı, odalarına yerleşti.

Gençler, ayrımlı kültürlerin, dillerin ve dinlerin hoşgörüyle sohbet yaşadığı, camileri, medreseleri, kiliseleri ve taşın oya üzere işlendiği evleriyle deste gören kentte, Mardin Müzesi, Kasımiye Medresesi ile Deyrulzafaran Manastırı kabilinden çok sayıda tarihi ve kültürel mekanı gezme fırsatı buldu.

“Bizim üzere balaban üstünlük”

Gençlerden Ayşe Cemre Sağlam, AA muhabirine, kendilerine yönelik güzel benzeri imkan sağlandığını, bu kapsamda Denizli’den geldiğini söyledi.

“Burayı çokça zül ederek geldik. Tarihi yerleri o büyüklüğünde domuzuna kim görmeyi çokça istiyorduk. Toyluk ve Spor Bakanlığının yurdunda kaldık. Bizim amacıyla balaban tıpkı avantaj bu.” ifadelerini kullanan Kuvvetli, camileri, kiliseleri, düşkünlük ettikleri tarihi mekanları gezdiklerini, Mardin manzarasını izlediklerini anlattı.

Kuvvetli, Mardin’i çok beğendiklerini, hep gençlerin haddinden fazla memnun kaldığını anlatarak, verilen imkanlarla yurtta çok bayındır ettiklerini dile getirerek, kendilerine bu imkanı sunanlara teşekkürname etti.

“İyi kim bu yurda gelmişiz”

Denizli’den mevrut Esra Mahmur Çiçeği bile haddinden fazla nikbet ettiği tarihi şehri görmenin mutluluğunu yaşadığını belirtti.

Bu şehri haddinden fazla sevdiğini anlatan Çiğdem, Mardin’bile mesafelik geçirmekten çokça esenlik aldığını tabir etti.

Arkadaşlarıyla çokça keyifli koridor geçirdiğini dile getiren Mahmur Çiçeği, “Buranın kültürünü, tarihi yapılarını, herhangi bir şeyini çok beğendim. Kaldığımız sıkı çokça akman. İyi kim bu yurda gelmişiz. Yurtta ücretsiz konakladım. Süper aynı imkandı bizim için. Rastgele şeyin ayarlaması çokça güzel mamul. Çabucak geldik ve geziyoruz.” dedi.

“Mardin’i ahzetmek istiyordum, bu imkan yardımıyla gelebildim”

Bakanlığın sunduğu imkanla Mardin’i görme fırsatı bulduğunu söyleyen Semih Kurt birlikte doğu günindi arasında ekin alışverişi yaptıklarını kaydetti.

Aldanmaz, “Özlük imkanlarımızla belki gidip göremeyeceğimiz yerleri gördük bu sayede. Mardin kabil tıpkısı şehre karışmak kıytırık kurum donör. Mardin oldukça çok güzel. Mardin’i kazanmak istiyordum, bu imkan sayesinde çokça abat ayrımsız şekilde gelebildim.” dedi.

Sude Alp ise yurtta ücretsiz kaldıklarını ve Mardin’in tarihi mekanlarını seyran fırsatı bulduklarını rapor ederek, bu fırsatı sunan herkese teşekkürname etti.

“Çok mutlu kaldık”

Van’dan gelen İlknur Yiğit da Mardin’de gezilecek, görülecek haddinden fazla aşkın yer olduğunu belirterek, Bakanlığın sağladığı imkanla KYK yurdunda ücretsiz konakladıklarını söyledi.

Yurtta herhangi bir nev imkanın kendilerine ücretsiz sunulduğunu anlatan Yiğit, “Çokça memnun kaldık. İlk nöbet geldim buraya. Türlü olursa tıpkısı daha geleceğim. Arkadaşlara üstelik referans ederim, gezsinler, görsünler.” diyerek konuştu.