Kars, Ardahan ve Iğdırlı Dağcılar, Cumhuriyet Bayramı ve Kars’ın Halas Yıl Dönümünü Şahika Tırmanışıyla Kutladı

TACETTİN DURMUŞ

Kars, Ardahan ve Iğdırlı dağcılar, 29 Ekim Cumhuriyet Altını Bayramı ve 30 Ilk Teşrin Kars’ın düşman işgalinden kurtuluşunun 102’nci sene dönümü dolayısıyla 2.500 rakımlı Tekelti Dağı’na şahika tırmanışı yaptı.

Kars, Ardahan ve Iğdırlı dağcılar bu haftaki rotalarını, Iğdır’ın Tuzluca ilçesinde kâin 2.500 metre yükseklikteki, zorluk derecesi bakımından K2’ye benzetilen Tekelti Dağı’na yöneltti. Maharet tırmanış gerektiren metin dağın zirvesine ulaşan dağcılar, Cumhuriyet Altını Bayramı ve 30 Ilk Teşrin Kars’ın düşman işgalinden halas sene dönümü coşkusunu birlikte yaşadı. Dağın zirvesinde bulunan direğe Türk Bayrağı astıktan bilahare alem ve flamalarını açan dağcılar, tekmil şehitler amacıyla ürkmek duruşunda bulunduktan bilahare İstiklal Marşı’nı okuyarak, zirvelerini başta Halas Savaşı şehitleri görünmek için mecmu şehitlere adadı.

“KARS, İKİ MİLLİ COŞKUYU BİR ARADA ZIHAYAT BİR ŞEHİR”

Doruk tırmanışı ile ilişik yerine açıklamada bulunan Karslı dağcı Harun Çalkın, şunları söyledi:

“29 Teşrinievvel ve 30 Ilk Teşrin bizim amacıyla muhteşem iki devir. 29 Ilk Teşrin bilcümle vatanımız için mehabetli olan Cumhuriyet Altını Bayramı, 30 Ilk Teşrin da Kars’ın düşman işgalinden kurtuluş günüdür. Buna istinaden bizler dahi Tekelti Dağı’na zirve yaptık. Şehitlerimizi burada tıpkısı el elan özge ettik. Hocalarımız Bülent Mavzer ve Alpay Korkmaz’ın açtığı rota ile gördüğünüz kabilinden maharet tıpkısı tırmanış gerçekleştirdik. Buraya gelmek isteyen arkadaşlara Tekelti Dağı’nı referans ediyoruz. Pespaye yabancı ülkelere gitmelerine icap bulunmayan. Burada çok keyifle tırmanacakları ayrımsız rota var. Buraya gelsinler ve görsünler. Buradaki misafirperverlikle karşılaşacaklar. Aşağıda kırıcı evimiz birlikte var. Dağcılar bu evde ihtiyaçlarını giderebiliyorlar. Kars, Ardahan ve Iğdır’bile dağcılık kültürü çok evire çevire tıpkısı şekilde gelişmiş. daha çok üstelik yıpranmamış projelerle faaliyetlerimizi sürdürmeye devam edeceğiz.”

“İKİ BAYRAMI BURADA KUTLULAMAK BİZİM İÇİN ÇOK KEYİFLİYDİ”

Sümeyye Orhan, “Ben Karslı değilim ancak Kars’ın dağcılık alanında haddinden fazla farklı bir özelliği var. 29 Teşrinievvel Cumhuriyet Altını Bayramı ve 30 Teşrinievvel dahi Kars’ın düşman işgalinden kurtuluşunun 102’nci sene dönümüdür. Bizlerde bu coşkuyu burada yaşamak için Tekelti Dağı’na çıktık. İki bayramı burada kutlulamak bizim amacıyla çok keyifliydi” dedi.

Kars Kafkas Üniversitesi Dişçilik Fakültesi öğrencisi Sena Ağaoğlu, “Doruk Alpinizm Kulübümüz ile alay malay bugün Tekelti Dağına geldik. Anne amacımız 29 Teşrinievvel’i tesit etmek. Kars, Ardahan ve Iğdır’dahi toplamda 50 şerha dağımız var. 29 Ekim Cumhuriyet Altını Bayramı, 30 Ekim da Kars’ın halas günü. Bu yüzden mutluyuz. Kars bu yönüyle tekme bayramı olan biricik ilimizdir” ifadelerini kullandı.

“MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN ÇİZDİĞİ YOLDA NİCE YÜZYILLARA”

Şahika Alpinizm Natür Sporları Kulübü Iğdır Idarehane Müdürü Bülent Mavzer, “Cumhuriyet yürüyüşüne ayrımsız mazmun yedirmek üzere Tekelti Dağı’ndan ipli tırmanış ve ipli baş aşağı yaptık. Bugünkü zirvemize Cumhuriyet’in onuruna bire bir medlul katalım dedik. Ayrımsız tırmanış faaliyetini de bitirdik. Umum Cumhuriyet severlere Iğdır’dan selam gönderiyoruz. Birçok yüzyıllara, Cumhuriyetimizle ve Mustafa Eksiksizlik Atatürk’ün çizdiği yolda birçok yüzyıllara” dedi.

Son olarak şahika tırmanışını değerlendiren Türkiye Dağcılık Federasyonu Kars İl Temsilcisi Alpay Korkmaz de “Bugün çok stabil tıpkısı tırmanış gerçekleştirdik. İnişimizi tamamladık. Birazdan aşağıda olacağız. Bura Maşrık Küçük Asya Bölgesi’nin nısıf maharet tırmanış müstelzim aynı özelliğe ehil bir dağıdır. Profesyonel alpinist arkadaşlarımızla birlikte tehlikesiz aynı baş aşağı yaptık. Kars, Ardahan ve Iğdır bile dağcılığı sevdirmek ve henüz birlikte yükseltmek, yeni rotalar açmak amacıyla çalışıyoruz. Zaman bakir arkadaşlarımız dahi bizlere katıldılar. Çokça domuzuna benzeri cümbüş yaptık” dedi.